Stof og materialer.

 Inden man starter med at sy på symaskine,skal man selvfølgelig have noget at sy af og med. Men man behøver ikke(efter min mening) at anskaffe en masse for at gå igang- stof og sytråd - sæt i gang og prøv dig frem.🧵

Det stof jeg har i skabet er mest genbrugs stof. Jeg synes det er fantastisk, at gå i genbrugsbutikken og finde rester. Hvis ikke jeg finder stofrester,så er der oftest blonder, tørklæder eller andet der kan bruges til noget kreativt. Her tænker jeg også på tøj,som kan syes om til noget andet. Det betyder dog ikke, at jeg ikke har stof købt fra ny i skabet. Det har jeg også.Men det kreative i at give tøj,nyt liv/funktion, synes jeg er ekstra motiverende.

(Sidste Scoops fra genbrugsbutikken - der var endda 50%,den dag,hvor heldig kan man være😁👌)

Når jeg køber stof(nyt som gammelt) bliver det vasket og strøget inden jeg går i gang med at lave mønster.

Mit sytrådslager er ikke stort, bare lidt forskellige farver. (Lageret opdateres løbende efter behov.)

Derudover har jeg kridt til at tegne mønster med, mønsterpapir,knappenåle,målebånd og en god saks(som kun må bruges til stof,for ikke at blive sløv)

Ved gennemsyn af stof skabet,kan jeg se det trænger til oprydning.(Jeg har normalt inddelt i farver og det ligger pænt - det her er kun halvdelen,men tænker ikke jeg vil afsløre mere rod🫣)

       Måske jeg kan nå oprydning i weekenden.

                          Skøn sydag til dig🧵🪡

Kommentarer