Scrunchies

 Jeg mistede desværre en af mine yndlings scrunchies på ferien og da lageret af scrunchies også trængte til fornyelse, fandt jeg stofrester frem og lavede lidt flere.


Du kan lave din egen scrunchies sådan her:

1. Et stykke reste stof(størrelse afhænger af,hvor stor du ønsker den og hvor kraftigt dit hår er). Mit hår er ikke kraftigt og ikke specielt langt,så derfor kan jeg bruge en størrelse,som ikke er så stor.) Jeg klippede et stykke stof på 35 cm langt og 6 cm bredt

3.Overlock eller brug zikzak sting på maskinen rundt i kanten.

4. Sy stofstykket sammen på den lange led med vrangsiden udad.

5. Vend retsiden ud af det lille hul i enden(du kan evt bruge en sikkerhedsnål til at trække stoffet igennem med).

6. Træk elastik bånd i og bind en knude eller sy elastikken sammen.

7. Sy enderne på stoffet sammen evt i hånden.

8. Scrunchies er nu klar til brug👌


Den sorte scrunchies er lavet af sløjfebånd,hvor jeg har bundet et stykke omkring,som så giver det "lange" bånd.

                         Skøn sy-dag til dig🧵🪡


Kommentarer