Reparation

 Ud over at give genbrugstøj nyt liv,syning med nyt stof eller andre materialer, så kommer der også indlæg med reparationer her på bloggen. Dette fordi jeg finder det vigtigt ikke bare smide tøj/ting ud ,som man ved reparation kan forlænge "livet" ved.

Jeg har en kjole som jeg har været glad for. Den havde en lynlås bagpå ved nakken,som ikke var særlig holdbar.

Jeg gik et stykke tid og spekulerede på, om jeg skulle sætte en ny i eller sy noget andet af stoffet. Da jeg egentlig var glad for kjolen, besluttede jeg at fikse den. Det blev dog ikke som først tænkt.

Jeg satte ikke ny lynlås i, besluttede at sy kanterne og lave en knaplukning i nakken.


Efter lynlåsen var taget af,blev der er lille hul i stoffet,det zig,zakkede jeg og bukkede kanten ned. Jeg syede siderne sammen med lige sting,så åbningen ikke var så stor. Derefter bukkede jeg det resterende stof ca.1/2 cm i begge sider og syede med lige sting.


Stoffet som sad bagved lynlåsen -er syet til en scrunchies(se forrige indlæg) og passer nu perfekt til kjolen.(Så ingen spild der☺️)



Jeg lavede et "knaphul" i garn(hæklede ganske få luftmasker)og syede knap i modsat.



Nu kan kjolen igen benyttes,bare ved ganske få ændringer.

                        Dejlig sy-dag til dig🪡🧵

Kommentarer